• Welkom! Leuk dat je er weer bent :)

2026 ☾ Week 12

Na een slechte nacht, begon mijn werkdag om 8 uur met een meeting waarin mijn collega berichtte over rare hobby’s van Thaise mannen (hanengevechten, vissengevechten) en waarom het dus lastig is om met een Thaise man bevriend te raken. ’s Avonds dronk ik nog een kopje thee met vrienden. C. vertelde uitgebreid over haar vervelende schoonmoeder, waardoor die van mij opeens een engeltje leek.

Op dinsdag was het heerlijk lenteweer, net boven de twintig graden, en daar wilde ik natuurlijk van genieten na werk. Met vriendin A. zat ik op het terras, waar we genieten van een prachtige zonsondergang. Vriend D. kwam langs met zijn zoontje en opeens werd ik nog verrast met een verjaardagscadeau. Zo lief! Tegen de tijd dat we naar huis gingen, was ik verkleumd, maar hé, wél genoten van het lenteweer.

Op werk was het wat chaotisch woensdag. Opeens moest alles weer anders en iedereen was een beetje van de leg. Ik besloot mijn namiddag in de keuken door te brengen en een recept van de Indiase kookles te reproduceren. Eerst maakte ik garam masala, zodat ik nu een potje vol kruiden heb. Daarna deeg, de vulling en zo’n twee uur later zat ik met samosa’s op de bank. Yay.

Donderdag was een vrij saaie dag: ik werkte, ik deed pilates (met tegenzin) en maakte schoon in huis. Toen ik naar bed wilde gaan, was D. helemaal hyper en geïrriteerd over zijn familie en moest hij even spuwen. Een half uur later lag ik in bed, maar ook helemaal hyper. Het duurde even voor ik kon slapen, maar vervolgens sliep ik verrassend goed.

Ik werd op vrijdagochtend wakker uit een rare droom. Ik was een medisch specialist en moest op onderzoek uit wat er met de vader van de 4-jarige Thomas is gebeurd. Hij was gebeten door een enorme onderwaterslang, wat Thomas had gezien, maar ik wist dat nog niet en moest dat uit het kind krijgen. Ondertussen wilde mijn nicht heel graag bijkletsen en hield ze me de hele tijd van mijn werk. (Nee, ik weet ook niet waar ik dit soort dingen vandaan haal.)

’s Avonds ging ik naar het taalcafé, daarna naar de St. Patricks Day tent op het plein met A. om een te duur biertje bij te luide muziek te drinken. We gingen nog naar een andere kroeg toen de tent sloot en opeens was het half 3 toen ik thuiskwam, oeps.

Zaterdag begon rustig na een korte nacht. Mijn vriend D. en ik gingen koffie drinken buiten de deur, en bestelden er een wafel met nutella en fruit bij. Daarna wandelden we een stuk bij heerlijk weer. ’s Middags gingen we naar een fototentoonstelling in het museum, met oude stadsfoto’s uit het eind van de negentiende eeuw. We haalden nog een blikje drinken in de supermarkt en wandelden door het centrum. De luchtvochtigheid was hoog en het rook overal verbrand. Objectief gezien een fijne dag, maar ik was de hele dag wat chagrijnig en onrustig van binnen.

Midden in de nacht werd ik wakker uit een vreemde droom die ik me nu niet meer herinner, maar mijn hart klopte veel te snel en het duurde even voor ik weer normaal kon ademen (en slapen). Gelukkig was er geen wekker en werd ik alsnog uitgerust wakker.

’s Middags barbecueden we in de tuin van A. met onze vriendengroep. Mijn barbecuespiesjes en tzatziki waren goed gelukt. Vriend T. werkte aan zijn muurschildering, peuter B. was groot fan van de hangmat en puppy C. rende ook nog door de tuin. Gezellig! Eenmaal thuis wilde ik dringend douchen want 1) koud en 2) ik rook naar barbecue.

Geen zin om te reageren? Klik dan op het hartje hieronder om wat waardering te tonen. Op mijn beurt waardeer ik dat ook weer, zo weet ik dat ik niet tegen een muur praat (typ). 

Dankjewel! ♡

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *