
Maandag begon weer met een meeting om 8 uur, iets waar ik zelden zin in heb. Ik werkte wat langer door en kreeg een hoop dingen gedaan. De stroom berichtjes via ons chatplatform stopte maar niet, wat best irritant was, maar uiteindelijk voelde ik me productief toen ik de laptop sloot. Ik deed pilates en douchte snel, zodat ik nog even het centrum in kon.
Ik had voor mijn verjaardag nog korting van Yves Roches en ik werd gelokt met een “fantastisch cadeau”. (Oké, dat stond er niet letterlijk zo, maar ze wekten die indruk.) Wat ik kreeg? Een minuscule handcrème! Verder ben ik niet ondankbaar, hoor. Ik ging nog even langs de drogist en kocht ergens siliconenkit om iets in de badkamer te fixen. Dat deed ik ook meteen bij thuiskomst. Daarna plofte ik tevreden op de bank.
Dinsdag was precies het tegenovergestelde: mega-onproductief op werk en ik kwam maar traag vooruit. Het leek alsof het opeens negen uur ’s avonds was en ik alleen had gewerkt, de was had opgevouwen en naar de supermarkt was geweest. Hoe dan?
Op woensdag had ik gezellige en positieve werkafspraken en rond twee uur kon ik mijn laptop al sluiten. Ik deed een snel drankje op het terras met vriendin A. (zo koud! geen zomerjas weer!), zodat ze me de sleutel van haar huis kon geven. Ik ga proberen haar planten in leven te houden als ze met vakantie is. De rest van de dag besteedde ik aan inpakken en een tupper met eten maken, want…
Op donderdag ging ik naar Nederland. Een lange reisdag van bijna 17 (!) uur, maar ik had besloten dat het een leuke dag ging worden. De eerste helft van de dag herhaalde ik dit mantra regelmatig en was het ook een leuke dag: ik kocht een boek dat ik onderweg las en zat tijdens mijn overstap heerlijk in het zonnetje pasta te eten. Ik had zelfs het geluk op mijn tweede vlucht dat ik een stoel met extra beenruimte had zonder dat ik dit geboekt/betaald had. De beenruimte was fijn, maar ik had zoveel buikpijn dat ik ook met extra beenruimte niet lekker zat. De vlucht leek eindeloos te duren.
Daarna moest ik nog 2+ uur met de trein en op donderdagavond is dat een ‘gezellige boel’. Wat ik daarmee bedoel: jongeren die op stap gaan en het op een zuipen zetten in de trein. De drie jongens in kwestie dronken in een uur tijd vier bier per persoon en nog een twijfelachtig mixdrankje, konden de wc tot drie keer toe niet vinden, begonnen hardop te rappen. Ik was helemaal gaar en had nog steeds buikpijn en wilde stilte, maar was natuurlijk vergeten om in de stiltecoupé te gaan zitten. Een kwartier voor aankomst kondigde een van de jongens aan dat hij niet zeker wist of hij het vol kon houden zonder te kotsen. Echt, hou op met me. Gelukkig lukte het hem vol te houden. Zo blij toen ik in mijn bed lag!
Vrijdag was ik moe. Luidruchtige vogels maakten me al om 5 uur wakker en daarna sliep ik niet meer goed. Ik voelde weinig focus op werk en was erg blij toen mijn taken af waren en het weekend was. Heerlijk met een boek en thee op de bank, nog wat tv kijken en lekker slapen.
Het weekend was leuk en druk, maar ik voelde me ook moe/hoofdpijn/buikpijn. Op zaterdag dronk ik gezellig thee me M. en S., daarna gingen we pizza eten in een eetcafé (heerlijk). Op zondag was ik in Amsterdam met S. en K., gezellig samen lunchen en met de hond wandelen. Dat was een lange dag door de reistijd en omdat er geen treinen reden op een stuk van het traject. Leuk om in één weekend mijn vier liefste vriendinnen in Nederland weer te zien!

Geen zin om te reageren? Klik dan op het hartje hieronder om wat waardering te tonen. Op mijn beurt waardeer ik dat ook weer, zo weet ik dat ik niet tegen een muur praat (typ).
Dankjewel! ♡


Wat een pittige week, maar gelukkig leuke dingen!
Fijn om je vriendinnen terug te zien, maar wow, die reis klinkt vanaf de overstap totaal niet chill.
Ik zat een tijd terug ook eens met dronken jongeren in de trein en die waren zo luidruchtig! Stoorde me echt enorm en was niet op mijn gemak.