
Maandag was… een typische maandag. Ik werkte, deed boodschappen, kookte een linzencurry. ’s Avonds vrat ik vrij weinig uit: ik zat met mijn boek op de bank en keek een aflevering van Wie is de mol? en van So You Think You Can Dance. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het Nederlandse ritme lastig als ik hier ben. Ik ben zo gewend om ’s middags warm te eten, en op z’n Nederlands lunchen is toch anders, en dan heb ik veel te vroeg honger. Na het avondeten doe ik nog weinig, maar omdat dat zo vroeg is, heb ik het gevoel dat ik een heel dagdeel mis? Natuurlijk zou ik hier weer aan wennen als ik in Nederland zou wonen, maar daarvoor ben ik er dan niet lang genoeg.
Dinsdag was eigenlijk net als maandag, alleen kookte ik niet weer een linzencurry 😉 Woensdag was fijner, want toen werkte ik alleen ’s ochtends. Na de lunch ging ik met mijn ouders de stad in. We maakten een wandeling door/rond het centrum langs mijn favoriete plekken. Het was heerlijk weer, dus besloten we een biertje op het terras te drinken. Daarna gingen we uit eten: een Noord-Afrikaans driegangenmenu bij een restaurant waar we nog nooit geweest waren. Het was lekker, maar ik zat net iets te vol. De rest van de avond kon (wilde) ik mij niet meer bewegen en keek ik de eerste aflevering van De Mol (ja, ik kijk de Nederlandse en Vlaamse nu door elkaar 🥲) en las ik in mijn boek.
Donderdag was dan weer net als maandag en dinsdag: een gewone werkdag. We hadden onze maandelijkse hangout op werk, over productiviteit en ook om collega’s wat beter te leren kennen. Het was leuk, maar het duurde iets langer dan gepland en om kwart over één had ik VEEL honger, haha. ’s Avonds maakte ik een quiche en las ik verder in mijn boek.
Vrijdag was een normale werkdag, waarna ik tevreden begon aan mijn vier vrije dagen. Op zaterdag ging ik met mijn ouders naar Bourtange, een schattig vestingdorp, geheel in de stijl van 1742. We wandelden rond, bezochten de vijf kleine musea, aten in het eetcafé en genoten van de zon. Ik snap wel waarom het op plek 7 van de mooiste dorpen ter wereld staat. Misschien schrijf ik er nog wel een apart stukje over.
Zondag begon met een door mij verzorgd paasontbijt. Koffie en verse jus, croissants en bolletjes uit de oven, uiteraard een gekookt ei, allerlei beleg en mini praline paashaasjes (en schaapjes en kipjes). Met mijn ouders wandelde ik door het voedselbos waar drie dikke varkens modder aan het eten waren en langs de tiny houses. ’s Middags ging ik met K. naar een bierbrouwerij hier in de buurt, waar we gezellig bijkletsten. We zaten op het terras in de zon, heerlijk, eerst met een biertje en daarna met een kop thee.
Ik zag nog deze reel over Pasen in de meeste landen en Pasen in Spanje (waar het een week duurt en intens is), moest daar wel om lachen.

Ik heb de afgelopen week wat leuke, al zeg ik het zelf, effecten toegevoegd aan mijn blog. Linksboven zie je nu mijn blog’s huisdier: Joost de Big. Als je hem aait (op hem klikt), is het alsof je een gelukskoekje opent. Elke 5 minuten kun je iets nieuws krijgen.
Dan ook nog wat leuke teksteffecten (ben ik de enige nerd die dat heel leuk vindt?!):
- Roze markeerstift om tekst te highlighten
- Vrolijk lijntje onder de tekst
- Ik kan nu ook woorden omcirkelen.
- Niet meer up to date? Dan streep ik het door.
- Overal kunnen nu blije sparkles toegevoegd worden.
- Een to-do’tje
- Een to-do’tje dat klaar is
- Deze tekst staat in een leuk boxje
- Een klein streepje aan de zijkant, bijvoorbeeld voor een PS
En je ziet de vooruitgang tijdens het lezen aan de hand van de klein wolk die boven in beeld ‘voorbij drijft’.

Geen zin om te reageren? Klik dan op het hartje hieronder om wat waardering te tonen. Op mijn beurt waardeer ik dat ook weer, zo weet ik dat ik niet tegen een muur praat (typ).
Dankjewel! ♡


Je blog ziet er heel leuk uit! En Joost de big is echt te schattig gewoon. Superleuk!
Dankjewel, wat lief!
Dat klinkt als een gezellige week! Misschien moet ik De Mol ook maar eens gaan volgen, goed idee.
Ik had het al gezien. Echt een leuke varkentje en je blog ziet er echt leuk uit.