• Welkom! Leuk dat je er weer bent :)

2026 ☾ Week 16

Maandag vond ik minder. Niet lekker geslapen, al meerdere nachten niet, en wat verkouden. Daarnaast had ik er ook gewoon niet zo’n zin in, wat resulteerde in weinig uitvreten, wat er dan weer in resulteerde dat ik de dag nog minder leuk vond. Laten we zeggen, ik hielp mezelf niet echt. 

Dinsdag begon beter en ik kreeg een hoop werk gedaan, dus dat was fijn. Daarna kookte ik een uitgebreid gerecht dat ik leerde in de Indiase kookles, en maakte ik zelf naan. Best goed voor een eerste keer (als je de workshop niet meetelt dan). Daarna was opeens al mijn motivatie weg en voelde ik me bleh? Mijn verkoudheid werd ook nog eens vervelender en ik wilde me alleen maar verstoppen onder een dekentje op de bank, dus dat ik deed ik maar gewoon.

Woensdag en donderdag was ik ziek. Echt alleen maar niezen en hoesten en niet goed kunnen ademen en hoofdpijn. Aangezien ik vanuit huis werk, probeerde ik het wel gewoon, maar echt productief was ik niet. Daarnaast werkten dingen op werk ook niet zoals ik wilde, en dat vond ik in mijn zieke staat extra irritant. Op donderdagmiddag maakte ik een wandeling in de zon die me goed deed, de eerste keer die week dat ik de deur uit ging. 

Vrijdag voelde ik me iets beter, of dat vertelde ik mezelf in ieder geval, maar ik weet niet of dat echt waar was. Nog steeds behoorlijk 🤧 en werk haalde ook echt het bloed onder mijn nagels vandaan. ’s Avonds was de verjaardag van vriend A. en ik besloot om wel te gaan. Het was gezellig, we deden drankjes op het terras en daar leefde ik tijdelijk van op.

Helaas was het tijdelijk en was ik het weekend nog steeds verkouden en had ik hoofdpijn. Dus: rustig aan doen en genieten van het zonnetje. Zaterdag dronken mijn vriend D. en ik koffie buiten de deur, waterden we de plantjes van vriendin A. en maakte ik de beste lasagne. ’s Middags zaten we op een kleedje in het park met snacks en een spelletje, en wandelden we een stuk. Zo fijn om zonder jas buiten te zijn! Ondanks dat ik me nog ziek voelde, was het echt een toffe dag.

Het weekend in honden-hoogtepunten:

  • 3 honden geaaid
  • Man met 5 honden op SUP-plank gespot
  • 6 kleine honden die op een rijtje aangelijnd zaten in de entree van de supermarkt

Op zondag werd ik wakker na 9 en een half uur (🙈) slaap. Blijkbaar had ik dat nodig. Er was veel onduidelijkheid over of de ouders van D. langs zouden komen of niet, maar uiteindelijk kwamen ze wel. Dat kondigden ze een half uur van tevoren aan, wat ik zelf echt minder vind. Ze waren op doorreis, dus we dronken alleen een kop koffie op het terras. Ik bracht de middag door in het park, wat ideeën uitwerkend voor een verhaal. Nog steeds had ik de hele dag hoofdpijn, wat koorts en voelde ik me niet super. Lekker rustig aan dus.

Al met al echt een stomme week, kan er niets anders van maken. Gelukkig was er een zilveren randje van fijne momenten ☁️. En hopelijk komt er een nieuwe week zonder ziek en hoofdpijn!

Geen zin om te reageren? Klik dan op het hartje hieronder om wat waardering te tonen. Op mijn beurt waardeer ik dat ook weer, zo weet ik dat ik niet tegen een muur praat (typ). 

Dankjewel! ♡

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

4 reacties

  1. Balen dat je ziek was. Mooi dat er dan toch nog wat fijne momenten waren.

  2. Leest als een kakweek. Gelukkig waren er veel hondjes 🙂 Hopelijk ben je snel weer beter!

  3. Hee! Ik volgde je vorige blog en miste deze al een tijd. Toen zag ik ineens bij Irene een reactie van je ik herkende het biggetje met vleugels haha!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *