• Welkom! Leuk dat je er weer bent :)

2026 ☾ Week 20

De week begon met een rustige werkdag. Of eigenlijk was het helemaal niet rustig, want op de achtergrond hoorde ik allerlei bouwgeluiden. Maar ik had geen afspraken of deadlines, dus dat bedoelde ik met rustig. Na werk begon ik aan het schrijven van een verhaal voor een schrijfwedstrijd, deed ik pilates en keek ik ’s avonds So You Think You Can Dance?

Dinsdag en woensdag werkte ik, en gebeurde er weinig spannends. Op woensdagmiddag ging ik na mijn werk naar buiten, om te lezen in de zon. Ik liep naar mijn favoriete bankje, settelde me in de zon, pakte mijn boek en… 2 minuten later kwam er een enorme wolk! Dus toen zat ik 45 minuten in de schaduw en had ik het koud, maar ik wilde niet opgeven. Uiteindelijk genoot ik, toen de wolk eindelijk voorbij gedreven was, nog 5 minuten van de zon voor ik naar huis ging, nog steeds een beetje koud. Gemeen, haha.

Op donderdag loste ik verschillende mysteries op met een collega en voelde ik me een ware detective op werk. ’s Middags ging ik met een vriendin naar het dierenasiel, omdat ze een hond wil adopteren. We ontmoetten alle honden, waaronder eentje van 60 kilo en eentje die het misschien zou worden. Op vrijdag gingen we naar een ander asiel in de buurt, waar we in totaal drie honden ontmoetten. Ik werd zelf een beetje verliefd op kleine Pipa en het brak mijn hart om haar achter te laten. Vriendin A. werd ook een beetje verliefd op een hond en adopteerde hem ter plekke (ze moet hem wel nog ophalen volgende week).

’s Avonds ging ik naar het taalcafé, waar ik kletste met het vaste groepje dat vaak komt. Ik ontmoette ook een zangcoach die wilde dat ik naar haar lessen kwam, en ze wilde maar niet geloven dat ik echt niet kan zingen. Het grootste gedeelte van de avond kletste ik met vriend F. Toen hij naar huis ging, ging ik naar een andere bar waar ook vriend D. kwam en we kletsten gezellig bij. Leuke avond!

Op zaterdag ging ik met mijn vriend D. naar een plekje aan de kust, vanaf waar we een lange wandeling  langs verschillende stranden maakten. Er waaide een koude wind, maar in de zon was het heerlijk, en het landschap was prachtig. Ik begon met enorme hoofdpijn en wat misselijkheid, dus toen had ik er nog niet zo’n zin in, maar een flesje cola redde mijn dag. Bizar, na drie slokken voelde ik me opeens weer goed. We sloten de dag af met cannoli, die helaas veel te zoet waren.

Zondag was een rustige, luie dag. Ik wilde eigenlijk mijn verhaal voor de schrijfwedstrijd afmaken, wat ik natuurlijk veel te lang had uitgesteld, maar het lukte me niet om er iets presentabels van te maken, dus stuurde ik het niet in. 

Overzichtje

  • Het weer: tussen 7-18 graden met 🌦️ en 🌤️
  • Iets tofs: twee dierenasielen bezoeken en veel honden aaien
  • Gelezen: het laatste stuk van Blackwater VI en Dream Harbour 6
  • Gekeken: ik begon aan Unchosen
  • De week in emojis: 🐕🍻🏖📚

Geen zin om te reageren? Klik dan op het hartje hieronder om wat waardering te tonen. Op mijn beurt waardeer ik dat ook weer, zo weet ik dat ik niet tegen een muur praat (typ). 

Dankjewel! ♡

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

4 reacties

  1. Cola helpt mij dus ook heel vaak, hé. Ook als ik migraine voel opkomen! Ik neem dan een pijnstiller en een cola en dat helpt dus. Ik vermoed door de cafeïne.
    Gemeen inderdaad van die wolk om je leesmomentje in de zon te verpesten, haha.
    Zou je ook ooit een hond willen adopteren? 🙂

  2. Och, een hondje adopteren! Zo leuk! Ga je het zelf niet overwegen?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *