• Welkom! Leuk dat je er weer bent :)

2026 ☾ Week 21

Maandag was een toffe dag, want na werk ging ik met vriendin A. mee om haar nieuwe hond uit het asiel te halen. Hond F. had er zin in en begroette ons dolenthousiast; ik zat direct onder de haren. We zetten hem op de achterbank met mij ernaast en, hoewel hij wat zenuwachtig was, deed hij het erg goed. Volgens mij probeerde hij die zenuwen te maskeren met enthousiasme. Hij was niet gewend aan autorijden, want hij viel één keer tijdens het remmen van de achterbank (met riem om!) 😨 Eenmaal thuis kwam de spanning eruit in de vorm van drie keer diarree. We waren erg blij dat hij het had ingehouden tot in de tuin, haha.

Hij leerde zijn nieuwe huis kennen en toen was het tijd voor stap 2 van de minder leuke dingen, namelijk douchen. Hij stonk ENORM, echt smerig, dus het was nodig. Vond hij dat zelf ook? Nee, volgens mij niet, en hij huilde heel erg terwijl hij rondjes in de douche rende. We hadden eerst het bad geprobeerd, maar daar was hij met geen mogelijkheid in te krijgen. Na deze douche had hij nog meer diarree tijdens zijn eerste wandeling in de buurt. Het klinkt allemaal heel zielig nu, maar tussendoor was hij ook erg enthousiast en we hebben enorm gelachen.

Dinsdag, woensdag en donderdag waren gewone werkdagen. Iedere middag ging ik na werk de deur uit om van het zonnetje te genieten. Om te wandelen met mijn vriend, te lezen aan de rivier of te wandelen op het eiland. Ondertussen ontving ik ook de hele tijd hond-updates, en na de eerste dag/nacht vol stress ging het supergoed! Op werk had ik een leuke call met mijn baas, waarin we een nieuw project bespraken waar ik de komende tijd mee aan de slag ga.

Op vrijdagmiddag ging ik met vriendin A. en de hond naar het rivierstrand, want het was warm weer. Voor zwemmen was het dan nog net niet warm genoeg, maar we lagen heerlijk op onze strandlakens, terwijl de hond ook een vriendje maakte. Tussendoor even snel naar huis, en daarna met onze vriendengroep de hele avond op het terras. Ik kan echt zo genieten van die warmere avonden.

De familie van mijn vriend kwam langs op zaterdag: we aten in een leuk restaurant en gingen daarna naar een aantal kustdorpjes, waar we steeds een kleine wandeling maakten. Het weer was wat wisselvallig, met af en toe wat drupjes regen, maar tegelijkertijd erg warm. Alsof er een storm komt, maar die kwam dan weer niet. De sfeer was de hele tijd niet top en de dag eindigde met wat drama/gedoe, dus dat was jammer.

Zondag zette het gedoe zich wat voort, waar zowel mijn vriend en ik nogal moe van werden. We aten wel lekker, maakten het appartement schoon en ik las een tijdje op het eiland. De dag eindigde met een storm, waarbij het wel twee of drie keer per minuut flitste. Ik stond een half uur door het open raam naar buiten te kijken, magisch.

Overzichtje

  • Het weer: tussen 8-28 graden met 🌞 en een beetje🌩️⛅
  • Iets tofs: het heerlijke zomerweer, waardoor ik veel tijd buiten doorbracht
  • Gelezen: begonnen in Remarkably Bright Creatures van Shelby van Pelt
  • Gekeken: ik keek de docu-serie Should I Marry a Murderer? en de laatste afleveringen van Unchosen
  • Geluisterd: een aflevering van de podcast ALPHA
  • Gekookt: ik kookte zwarte bonen voor de verandering niet alleen met water, maar ook met ui, knoflook, laurierblad, chili en zout. Gamechanger!
  • De week in emojis: 🐶🌊🥞⚡️

Geen zin om te reageren? Klik dan op het hartje hieronder om wat waardering te tonen. Op mijn beurt waardeer ik dat ook weer, zo weet ik dat ik niet tegen een muur praat (typ). 

Dankjewel! ♡

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

2 reacties

  1. Jammer dat de sfeer niet fijn was toen jullie tijd doorbrachten met je vriend zijn familie. Lekker dat je na werktijd nog wat leuke dingen hebt kunnen doen en kunnen genieten van de zon!

  2. O seg, spijtig van het drama/gedoe. Hopelijk snel te vergeten! En wel tof dat je het hondenavontuur van dichtbij mag meemaken 🙂

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *