• Welkom! Leuk dat je er weer bent :)

Over

Hallo daar, welkom op mijn blog! 👋🏻

Als je op deze pagina bent aanbeland, is dat waarschijnlijk omdat je meer over mij wilt weten. Ik voel me vereerd, haha. Ik ben zelf ook lekker nieuwsgierig (of moet ik bemoeizuchtig zeggen?) als het op het online leven van anderen aankomt, dus ik snap je helemaal.

De blogger

Als je net als ik een echte detective bent, heb je de volgende dingen al achterhaald uit de zijbalk:

L. ☆ begin dertig ☆ woont in Spanje ☆ schrijft graag stukjes over haar leven ☆ zit vaak op het terras ☆ probeert nieuwe recepten uit ☆ heeft te veel creatieve hobby’s ☆ brengt het liefste tijd in de natuur door

Dit is best een goede samenvatting van mij, al zeg ik het zelf. Maar goed, lief nieuwsgierig Aagje, nog wat extra info dan, omdat je speciaal naar deze pagina bent gekomen.

Ik ben een nineties baby, geboren en opgegegroeid in Noord-Nederland. Al zolang ik me kan herinneren, heb ik een liefde voor schrijven en de online wereld, wat ervoor zorgde dat ik communicatie ging studeren. Tijdens die studie woonde ik een semester in Engeland (iets wat ik al sinds mijn 16e wilde toen een vriendinnetje een jaar middelbare school in Engeland deed), en dat heeft mijn liefde voor avonturen extra aangewakkerd.

Toen ik klaar was met studeren en me nogal verloren voelde, verhuisde ik voor een jaar naar Oostenrijk om vrijwilligerswerk te doen. Dat is nog steeds de beste beslissing die ik ooit nam, en ik denk niet dat ik was wie ik nu ben zonder dat jaar. Tijdens dat jaar ontmoette ik ook mijn Spaanse vriend D.; de reden dat ik nu al 5+ jaar in Noord-Spanje woon. Daar werk ik als freelancer in de affiliate marketing sector.

In mijn vrije tijd heb ik teveel hobby’s en te weinig tijd, maar hé, ik verveel me in ieder geval zelden. Ik wissel ongeveer iedere twee maanden van creatieve hobby: tekenen, schilderen, kleien, breien, en die lijst gaat dan oneindig door. Ik stort me altijd volledig in iets nieuws en vergeet het compleet als de obsessieve fase voorbij is.

Een hobby die ik al heb sinds mijn kindertijd is lezen en dat doe ik nog steeds super graag. Als het mooi weer is op een kleedje in het park, als het koud is met een deken en thee op de bank. Sowieso ben ik graag buiten om te wandelen of hiken of om nieuwe plekken te bezoeken. 

Waarom alles hier ‘anoniem’ is

Een reden dat ik eerder stopte met bloggen, is dat ik het niet fijn vond hoeveel mensen van me konden weten. En daarmee bedoel ik niet andere bloggers die graag mee lezen, maar vooral mensen die me vaag kennen. Een collega die opeens te veel inzicht in mijn privéleven heeft, een klasgenoot van de basisschool die ik al jaren niet heb gesproken, een verweg familielid… Daarom heb ik besloten om mijn blog anoniem te houden. Ik deel dit niet op mijn sociale media en zet daarom ook mijn naam niet op mijn blog.

Hetzelde geldt voor de mensen in mijn leven, die vermeld ik net als mezelf ‘anoniem’ met hun beginletter. Nu beginnen zowel mijn vriend als vrienden met een D., en heb ik meerder A.’s en C.’s en K.’s en S.’en in mijn leven (en dat geldt vast voor nog meer mensen/letters). Je moet maar met deze chaos dealen, sorry not sorry 😉

Als je wel weet wie ik ben en meeleest omdat je van blogs lezen houdt: wees welkom ♡. Dat vind ik alleen maar leuk. Het is dus niet zo dat ik niet wil dat er mensen meelezen die me kennen, maar meer dat ik niet wil dat iedereen zomaar mijn blog kan vinden. Misschien klinkt dit wat warrig, maar misschien, als je ook blogt, snap je dit juist wel 😅

De blog

zil⋅ve⋅ren⋅ran⋅dje
[ˈzɪlvərə(n) ˈrɑɲcə]

Elke wolk heeft een zilveren randje, of in het Engels a silver lining. Dat staat voor optimisme, voor het zien van een shiny randje, zelfs als de wolk donker is. Nu is het niet zo dat mijn leven of hoofd een donkere wolk is (gelukkig!), maar wel dat ik probeer om te focussen op het positieve. Daar is deze blognaam een goed geheugensteuntje voor, om de kleine gelukjes iedere dag te zien en te focussen op de les die je ergens van leert in plaats van alleen het negatieve.

Ik probeer zo eerlijk mogelijk te schrijven, ook over dingen die minder leuk of positief zijn. Niet elke dag of week is ✨ fabulous ✨ en dat hoeft ook helemaal niet. Het doel: eerlijk schrijven met een dosis humor, maar wel zó dat je met een positief gevoel mee kunt lezen.

Reacties zijn gesloten.